Holy Rosary Church is a parish community within the Roman Catholic Church. It is a parish within the Catholic Archdiocese of Washington, D.C., which comprises the District of Columbia and five Maryland counties: St. Mary’s, Charles, Calvert, Prince Georges and Montgomery.
Churches are established according to the needs of a particular locality. Holy Rosary Church was established in 1913 to serve the spiritual needs of the Italian immigrants who first lived in its immediate neighborhood. Now it serves the Italian immigrants in Washington, D.C., in Southern Maryland and in Northern Virginia, as well as all Catholics on the move in the Washington Metropolitan Area.
Holy Rosary is one of many Catholic Churches which serves a special ethnic community. This is the uniqueness of the Catholic Church, which together with its unity in beliefs and oneness in authority, it is still able to reach out and serve people of all races and cultures, respecting their individual characteristics.
The Church is a beautiful Italian church with many features of an artistic nature inside. These include a large painting behind the main altar, a marble pulpit, stained glass windows, and mosaic stations of the cross that are little jewels of art and devotion. A recent addition is the precious mosaic of the Vatican school of the last century that plays the classic “Veil of Veronica.”
We invite members, friends, and visitors to Sunday Mass and to the coffee hour afterwards in Casa Italiana. Espresso and cappucino are offered from our coffee bar. This is a time for socializing and exchanging of information on what is happening in the Parish and in the Italian community.
Anyone wishing to become a parishioner should fill out a census form. Call the parish office for more information at 202.638.0165.
La Chiesa del Santo Rosario è una comunità parrocchiale della Chiesa Cattolica Romana. Si tratta di una parrocchia dell’arcidiocesi cattolica di Washington, DC, che include il Distretto di Columbia e cinque contee del Maryland: Saint Mary, Charles, Calvert, Prince Georges e Montgomery.
Le chiese sono fondate in base alle esigenze specifiche di una particolare località. La chiesa del Santo Rosario è stata eretta nel 1913 per soddisfare le esigenze spirituali degli immigrati italiani che a quel tempo vivevano nelle sue immediate vicinanze. Oggi, serve gli immigrati italiani in Washington, DC, nel sud del Maryland e nel nord Virginia, come pure tutti i cattolici dell’area di Washington che qui frequentano.
Il Santo Rosario è una delle tante Chiese cattoliche che servono una comunità etnica specifica. Una particolarità della Chiesa cattolica è proprio questa, che mentre mantiene un’unità di fede e di autorità, si allarga a raggiungere e servire persone di molte razze e le culture, rispettando e mantenendo le loro caratteristiche individuali.
L’edificio della Chiesa si presenta come una elegante costruzione di stile italiano con all’interno molti elementi artistici che includono un grande dipinto dietro l’altar maggiore, un pulpito e un battistero di marmo intarsiato e vetrate. Notevoli sono poi le stazioni della Via Crucis in mosaico, autentici piccoli gioielli d’arte e devozione. Una recente aggiunta è il prezioso mosaico di scuola vaticana risalente al secolo scorso che riproduce il classico “Velo della Veronica.”
Invitiamo amici e visitatori alla nostra messa domenicale e al tradizionale ‘caffè espresso” al bar di Casa Italiana dopo la liturgia. È questo è un momento di socializzare e di scambiare notizie e informazioni su quanto sta accadendo nella parrocchia e nella comunità italiana.
Chi volesse diventare un parrocchiano può compilare un modulo di censimento. Per favore, chiamate l’ufficio parrocchiale per ulteriori informazioni a 202-638-0165.